FAIK vände och vann mot Arboga

Det blev ett spännande möte när Fagersta AIK på tisdagskvällen åkte för att möta Arboga, som var starkast i början men FAIK tog kommandot i slutperioden och vann drabbningen med 4-3.

Arkivbild Jörgen Hjerpe

Dennis Gustafsson gav FAIK ledningen efter bara ett par minuter. Hemmalaget reducerade och tog ledningen innan perioden var över.

37 sekunder in i den andra var Gustafsson framme och kvitterade. Men Arboga tog åter ledningen innan Edvin Nylén satte 3-3.

Och när Felix Eriksson sköt in 4-3 då bara drygt fem minuter återstod av matchen blev det nervigt. Arboga satsade hårt och tog ut målvakten men det hjälpte inte. Fagersta vann helt rättvist.

Upptäck mer från

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa