Nostalgibilden

En bild från när Bergslagsvägen var fylld av butiker. Allt som behövdes i ett hushåll fanns att köpa.

Men efter striden om vad Fagersta skulle heta som stad flyttades de flesta butiker successivt till centrum eller lades ned. Men fastighetsmiljön har i huvudsak bevarats och några butiker har trots allt stannat kvar.

Hör gärna av dig om du har någon nostalgibild.

Upptäck mer från

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa