En bild från när Bergslagsvägen var fylld av butiker. Allt som behövdes i ett hushåll fanns att köpa.
Men efter striden om vad Fagersta skulle heta som stad flyttades de flesta butiker successivt till centrum eller lades ned. Men fastighetsmiljön har i huvudsak bevarats och några butiker har trots allt stannat kvar.
Hör gärna av dig om du har någon nostalgibild.

