Vad händer med gräsmattor utan vatten?

INSÄNDARE

Misskötta kommunala idrottsplatser är tydligen något som vi ska acceptera och vänja oss vid!

Härom dagen besökte jag Fagerliden. Konstgräset var i bra skick men gräsmattan på Fagerliden i bedrövligt skick.

Först lät man gräset växa okontrollerat under fiberduk, bra i sig med fiberduk, sen fungerade inte gräsklipparen. När väl gräsmattan blev klippt har det varit kruttorrt man behöver inte ha så stora kunskaper för att förstå att en fotbollsplan som det springs på och gräs klipps måste bevattnas om den ska överleva.

Finns det ingen som helst yrkesstolthet kvar hos ledningen på NVK? Är målet att göra gräsplanen till en jord/grusplan?

Det är hög tid, övertid, att kommunledningen kräver att idrottsplatserna sköts så dom fungerar. Isproblem på vintern och gräsproblem på sommaren. Alla våra idrottsutövande ungdomar är värda anläggningar som fungerar.

Bosse Axelsson

Upptäck mer från

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa