INSÄNDARE
Vi var många som i vår enfald trodde att Fagersta kommuns satsning på en ny webbsida innebar att man som vanlig väljare skulle kunna hänga med i de politiska svängarna innan klubban är slagen i bordet. Särskilt eftersom S devis inför valet var ”Fagersta kan bli bättre!”

Men istället har två av partiets klarast lysande stjärnor Marino Wallsten och Nicklas Bergström gjort vad de kunnat för att inskränka väljarnas möjligheter att följa beslutsgången. Det är ju meningslöst att försöka följa ett ärende när alla fakta inte längre finns med.
Och som grädde på moset eller lök på laxen finns inte några beslutsunderlag längre bifogade ens när det viktiga arbetsutskottens protokoll läggs ut. Vill man ha dem måste man begära ut dem från kommunhuset med stöd av svensk lag.
Detta nytänkande har kritiserats hårt i både FN och FP men S bryr sig inte. De skulle kanske helst se att offentlighetsprincipen inte alls fanns så kunde de sköta ruljansen utan besvärande frågor och synpunkter från dem som betalar deras höga arvoden.

Nej, den attityd av självbelåtenhet och oförskämdhet mot oliktänkande som S företrädare visat upp sedan senaste valet imponerar inte och erfarenheten om att makt korrumperar gör att det riskerar att bli ännu värre efter två mandatperioder.
S-toppens enda chans att inte riskera ett stort väljartapp från vanliga arbetare till SD nästa år i valet i Fagersta är att slå upp ordet ödmjukhet i ordlistan och försöka förstå att politiker är till för att tjäna folket, inte för att sätta käppar i hjulen för dem som vill ha insyn i vad som är på gång.
Britt-Marie, gammal Fagerstabo
